Voskování / protekce

Příprava před voskováním

Každý vosk by měl být aplikován na dokonale čistý povrch. Po důkladném umytí vozidla včetně skel, kol a ostatních částí se doporučuje provést test na přítomnost kontaminací. V případě přítomnosti je nutné odstranit je před samotným nanášením vosku. Důvodem je, že ani mytí a leštění neodstraní tyto látky z povrchu a vzniká tak riziko poškození laku.

Každé vozidlo, které opustí výrobní haly automobilky je následně atakováno kontaminací z okolního prostředí. Ty se skládají z drobných kovových třísek z železničního prachu, brzdového prachu a průmyslového spadu. Toto znečištění ovlivňuje všechny vrstvy laku a může způsobit vážné škody. Znečištění laku jsou vnímána jako hrubé, drsné tečky na povrchu laku a můžou vést k vytváření malých rezavých skvrn.

Drsnosti, které jsou způsobeny postupnou akumulací povrchových cizorodých látek, jsou příliš pevně vázány, než aby byly odstraněny normálním mytím. Nicméně mytí je nezbytné před samotným použitím speciální čistící hmoty.

Tento speciální materiál je vynikající pro odstraňování již zmíněných nečistot z povrchu vozidel. Není to skutečná plastelína, ale směs měkkého plastu pryskyřice (polybuten), v němž navíc mohou být umístěny různé stupně abrazivních částic. Je dostatečně flexibilní, přizpůsobuje se povrchu vozidel a je dostatečně šetrná k laku, což se o strojním leštění říci nedá. Tento produkt byl vyvinut v Japonsku a jeho úkolem není brousit povrch laku jako u strojního leštění, ale vytahovat z něj nečistoty a absorbovat je do sebe.

Ačkoli se používají stále dokonalejší ochrany laků ani ty nejsou odolné vůči zmiňovaným typům znečištění. Je tedy vhodné minimálně jednou za 6 měsíců odstranit nečistoty z povrchů dříve, než by mohly nadělat větší škody!

Voskování – protekce

Bez ohledu na to, jak kvalitní je lak na Vašem vozidle, bude se celkový stav povrchu časem více a více zhoršovat. Lesk laku se bude vytrácet a začnou se objevovat různé defekty a znečištění povrchu. Přelakování vozidla je velmi nákladnou záležitostí a navíc snižuje cenu vozidla, proto je vhodné poškozování povrchu předcházet. Jedním z řešení jak ochránit své vozidlo a jeho lak před působením různých vlivů a znečištění je použití ochranného filmu – vosku. Podle původu můžeme vosky rozdělit na dvě základní skupiny: a to na syntetické a přírodní vosky.

Syntetické vosky

Syntetické vosky jsou většinou produkty získané rafinací ropy a správně by se vosky ani neměly nazývat. Vhodným názvem z anglického slova „sealant“ by byl tmel a svou konzistencí se mu i podobá. Je to prostředek, který vyplňuje, těsní a chrání povrch od nečistot. Tyto produkty byly vyvinuty tak, aby zajistily maximální ochranu pro Vaše vozidlo. Dávají více reflexní povrch a jsou trvanlivé. Kvalitní produkty jsou schopny zajistit ochranu až na 6 měsíců. Jsou dostupné, snadno se používají a tvoří většinu vosků určených k ochraně povrchů. Na trhu je jich dostatek v různých cenových relacích, od různých výrobců a v různých baleních. Profíci na auta však tvrdí, že syntetické vosky nemají hloubku, bohatost a teplé světlo jako je to v případě přírodních vosků. Velcí výrobci to vzali na vědomí a pracují na dosažení zmíněných vlastností přírodních vosků u synteticky vyráběných produktů. Mezi novinky v poslední době patří i nový typ syntetické ochrany, která využívá poznatky nanotechnologií. Jedná se o produkty, které mají lepší přilnavost k laku, což vytváří jeho molekulární ochranu. Tato nová technologie je odolná vůči detergentům, kyselinám a těžkým minerálům. Nazývá se také „keramikou“, protože jako hlavní složku využívá oxid křemíku.

Přírodní vosky

Přírodní vosky nejznámějším přírodním voskem používaným k ochraně povrchu automobilů je karnaubský vosk. Je velmi tvrdý ve své přirozené podobě. Sklízí se z odpadlých a vyschlých listů stromu, palmy Copernicia prunifera. Tato rostlina využívá vosk na ochranu svých listů proti vysoušení sluncem a působení vysoké vlhkosti. Díky dokonale hladkému povrchu listů dochází ke srážení této vlhkosti ze vzduchu. Kondenzuje se na listech a ihned padá ke kořenům stromu. Pokud si kladete otázku, jak mohou pak tyto listy a strom dýchat, tajemství je skryto v samotném vosku, protože ten dokáže propouštět plyny. Výsledný extrakt je ve formě žlutobílých lupínků. Možnosti využití tohoto přírodního vosku se dají počítat na stovky. Používá se v potravinářském a farmaceutickém průmyslu i na výrobu různých leštidel podlah a nábytku. Používá se k impregnaci leštěného povrchu dýmek. Mnohostranné využití má i v chemickém průmyslu při výrobě různých sloučenin. Vyskytuje se většinou v kombinaci se včelím voskem, s jinými přírodními nebo syntetickými vosky, oleji nebo rozpouštědly, aby se dal vůbec použít, protože jak bylo zmíněno, ve své čisté formě je velmi tvrdý. Ty nejlepší karnaubské autovosky obsahují maximálně 2/3 přírodního vosku. Čím vyšší je obsah přírodního vosku, tím vyšší je i cena produktu, pohybuje se od 1000,-Kč až po 700 000,-Kč za balení 200g. Pokud je produkt prodáván jako „čistý karnaubský autovosk“ nebo „100% karnaubský vosk, jedná se o čistotu vosku, který je ve výrobku, a nikoliv v produktu jako celek. Běžné vosky na našem trhu obsahují 3-5% poměru Karnaubského vosku v produktu, v naší nabídce naleznete i kolekci vosků světoznámého výrobce zn. SWISSVAX, které obsahují 30 -76% Karnaubského vosku v produktu. Těmito vosky jsou ošetřeny největší automobilové skvosty světa. Např. Bugatti Royale nebo prototyp Bugatti Veyron ve francouzském národním muzeu Schlumpf.

A pár technických informací o karnaubském vosku na závěr:

jeho latinský název je Copernicia Cerifera, E číslo je E903, bod tání je 82 až 86 ° C, což patří k nejvyšším z přírodních vosků. Relativní hustota je asi 0,97. Patří mezi nejtěžší z přírodních vosků a je tvrdší než beton ve své čisté formě. Je prakticky nerozpustný ve vodě, dobře rozpustný v ethylacetátu a v xylenu, a nerozpustný v ethanolu.

Nabízíme:

Ruční mytí aut Šantovka

  • Příprava před voskováním
  • Voskování – protekce
  • Syntetické vosky
  • Přírodní vosky
  • Renovace laku karoserie strojním leštěním

Keramická ochrana 4nano Ice wheel (aplikace cca 1,5 dne)

4nano PRO Ice je ultra-odolná keramická ochrana pro ráfky kol, vyvinutá pro nejnáročnější profesionály a nadšence do autokosmetiky. Pěkná kola jsou velmi důležitým prvkem image celého vozu. Díky své unikátní chemické struktuře 4nano PRO ICE vytváří ( 2 mikrometry), pevnou a velmi lesklou ochrannou vrstvu. Tato je odolná vůči vnějším faktorům životního prostředí, jakož i prachu z brzdových destiček, soli, abrazivnímu působení kamínků a vysokým teplotám. Materiály použité při výrobě nanotechnologie značně snižují přilnavost nečistot, zabraňují škodlivému UV záření a oxidaci horní vrstvy kol. 4nano PRO ICE je jedním z nejodolnějších a nejtvrdších ochranných nátěrů pro ráfky na trhu. Nátěr lze aplikovat na všechny typy kol, slitin i povrchových úprav. Mimořádně vysoký obsah účinných látek zajišťuje pozoruhodnou trvanlivost až 3 roky!

Vyzkoušejte nás

 

 

Vyzkoušejte nadstandardní kvalitu našich služeb. Než si nakoupíte, bude Vaše auto čisté. 

Přinášíme Vám 7 kolekcí autopotahů šitých na míru.

Při každé kolekci máte na výběr ze široké nabídky kvalitních materiálů, které se také používají v automobilové prvovýrobě. Naše databáze obsahuje střihy pro 99% osobních automobilů a dnes již dokonce většinu nákladních vozidel. ( tahačů )

Vyberte si z široké škály vzorků a materiálů ze vzorníku přímo na naší prodejně v OC Šantovka, nebo veškeré informace získáte na webových stránkách výrobce MAD SR, více na www.autopotahy.cz

CLASSIC collection od 11 000,- Kč
LL / RS DESIGN collection od 11 840,- Kč
LEATHER LOOK collection od 11 840,- Kč
ALCANTARA collection od 17 265,- Kč
EXCLUSIVE collection od 19 680,- Kč
COBRA design od 26 425,- Kč
montáž autopotahu od 3 388,- Kč

Ceník obsahuje variantu vozu 5 míst. Další možností jsou varianty (2 místa, 3 místa, 6 míst a 7-9 míst ). Ceny jsou uvedeny vč. DPH 21%.

Share This